3 darab. 5, 1, 1 fejezet.
1 János
2.10-11: "Aki szereti az ő atyjafiát, a világosságban marad ... Aki pedig gyűlöli az ő atyjafiát, a sötétségben van" - újabb szektás szókisajátítás.
2.25: "És az az ígéret, amelyet ő ígért nékünk: az örök élet." - ez új, illetve gyanúsan homályos.
1.8: "Ha azt mondjuk, hogy nincsen bűn mi bennünk, magunkat csaljuk meg
vs
3.6: "Aki ő benne marad, egy sem esik bűnbe"
2.22: "Ki a hazug, ha nem az, aki tagadja hogy a Jézus a Krisztus? Ez az antikrisztus, aki tagadja az Atyát és a Fiút." - akkor jelenleg kb. 5-6 milliárd antikrisztus él.
3.12: "Nem úgy, mint Kain, aki a gonosztól vala, és meggyilkolá az ő testvérét. És miért gyilkolta meg azt? Mivel az ő cselekedetei gonoszok valának, a testvéreéi pedig igazak." - Nem ezt mondja a sztori. A sztori szerint féltékenységből ölt, mert Mr. Isten leszarta az ő áldozatát, míg Ábeléért odavolt.
4.8: "az Isten [a] szeretet" - újabb szektás szókisajátítás, elhatárolódás a nem-szektásoktól stb.
5.17: "Minden igazságtalanság bűn; de van nem halálos bűn is." - szektás szókisajátíás pipa. Részletek teljes hiánya, pipa.
5.19: "Tudjuk, hogy Istentől vagyunk, és az egész világ a gonoszságban vesztegel."
--------------------------------------------------------------
2János
1.7: "Mert sok hitető jött e világra, akik nem vallják a Jézust testben megjelent Krisztusnak. Ez a hitető és az antikrisztus." - már nem is elég JK-ban hinni, már abban is hinni kell hogy "testben" (bármit is jelentsen ez) megjelent. Pl. jelentheti, hogy azt kell hinni, bár erre semmiféle bizonyíték nincsen, hogy élt.
1.10: "Ha valaki elmegy hozzátok és nem ezt a tudományt viszi, ne fogadjátok azt be házatokba, és azt ne köszöntsétek;" - alapesetben gondolnék itt arra, hogy ne hidd el amit hirdet, de nagyon könnyű úgy érteni, hogy egyáltalán ne áll szóba nem szektabeliekkel.
--------------------------------------------------------------
3János
1.7: "Mert az ő nevéért mentek ki, semmit sem fogadván el a pogányoktól;" - finnyás szekta.
1.9-10: "Írtam a gyülekezetnek; de Diotrefesz, aki elsőséget kíván közöttük, nem fogad el minket. / Ezért, ha odamegyek, felemlítem az ő dolgait, amelyeket cselekszik, gonosz szavakkal csácsogván ellenünk" - Áh, jó öreg zsarolás.