Zsidókhoz írt levél
Hát először is miféle idióta címzés ez. Se személy nincs megadva, se hely.
1.1: "Minekutána az Isten sok rendben és sokféleképpen szólott hajdan az atyáknak a próféták által, ez utolsó időkben szólott nékünk Fia által" - nos, ha 2,000 éve voltak az "utolsó idők"...
2.5-7: "Mert nem angyaloknak vetette alá a jövendő világot, amelyről szólunk. ... Kisebbé tetted őt rövid időre az angyaloknál, dicsőséggel és tisztességgel megkoronáztad őt és úrrá tetted kezeid munkáin,"
2.14: "a halál által megsemmisítse azt, akinek hatalma van a halálon, tudniillik az ördögöt," - okééé.
4.7: " Ma, szólván Dávid által annnyi idő multán" - mennyi idő múltán?
6.4: "és részeseivé lettek a Szent Léleknek" - a minek?
6.20: "Ahová útnyitóul bement érettünk Jézus, aki örökké való főpap lett Melkisédek rendje szerint." - ???
7.11: "Ha tehát a lévitai papság által volna a tökéletesség (mert a nép ez alatt nyerte a törvényt): mi szükség tovább is mondogatni, hogy más pap támadjon a Melkisédek rendje szerint és ne az Áron rendje szerint?" - ki mondott ilyet?
7-12: "Mert a papság megváltozásával szükségképpen megváltozik a törvény is." - ezt nem is vitatom, a változást kérdezem. Az egyik nyilván az, hogy a szektába lépni nem csak árjáknak lehet. Mi van még?
9.1-11: "Annakokáért voltak ugyan az első szövetségnek is istentiszteleti rendtartásai, mint szintén világi szenthelye. ... Mert sátor építtetett ... Csakis ételekkel meg italokkal és különböző mosakodásokkal melyek testi rendszabályok a megjobbulás idejéig kötelezők. ... Krisztus pedig megjelenvén" - egy apróságról talán meg teccett feledkezni - A TEMPLOMRÓL!
10.1-3: "Minthogy a törvényben a jövendő jóknak árnyéka, nem maga a dolgok képe van meg, ennélfogva azokkal az áldozatokkal, amelyeket esztendőnként szünetlenül visznek, sohasem képes tökéletességre juttatni az odajárulókat; / Különben megszűnt volna az áldozás, mivelhogy az egyszer megtisztult áldozók többé semminemű bűntudattal nem bírtak volna. / De azok esztendőnként bűnre emlékeztetnek." - azaz a abűnért való áldozást el lehet felejteni. A többi viszont...
10.8-9: "Fentebb mondván, hogy áldozatot és ajándékot és égő, meg bűnért való áldozatokat nem akartál, sem nem kedveltél amelyeket a törvény szerint visznek, / 9Ekkor ezt mondotta: Ímé itt vagyok, hogy cselekedjem a te akaratodat. Eltörli az elsőt, hogy meghagyja a másodikat," - akkor mi is volt az, hogy kedves az áldozat illata Mr. Istennek? De tudjátok mit? Ezt az áldozósdit meghagyom a papoknak. Ám toábbra is érdekelne, mit lépnének, ha odaállítanék egy marhával, hogy nosza, áldozd meg. Nem kötelező - de nem is tilos, Mr. Istennek meg "kedves az illata", szóval nosza, rajta!
11.1: "A hit pedig a reménylett dolgoknak valósága, és a nem látott dolgokról való meggyőződés." - tehát alaptalan hülyeség. Egyébként ragaszkodnék a kötelezően előállítandó csodákról, mint az imával tűzgyújtás... Csak gondoljátok meg, mennyivel kisebb lenne a karbon-lábnyomunk! De Mr. Isten egyszerűen nem létezik.
12.29: "Mert a mi Istenünk megemésztő tűz." - én is ezt mondom: bizonyítsd!
13.10: "Van oltárunk, amelyről nincs joguk enni azoknak, akik a sátornak szolgálnak." - hm...
13.12: "Annakokáért Jézus is, hogy megszentelje az ő tulajdon vére által a népet, a kapun kívül szenvedett." - a kapun kívül? Biztos vagy benne?
13.23: "Legyen tudtotokra, hogy a mi atyánkfia Timótheus kiszabadult" - nem mondja hogy Pál, de a szélhámosnak azért sikerült elhitetnie ezzel hogy ő volt az. Különben büdös életben nem is lenne a szöveg a kánonban! Ideje kivenni onnan. Pláne hogy karattyol ez is az Egyiptomi Fogságról - ami ugyebár soha nem történt meg, tehát nem Igaz.