Nézzétek. Semmi értelme idetosznom az eredeti szöveget az ilyeneknél, mert nincs kontextus ami hiányozna. ezek ilyen közmondások, vagy tanulság-történetek, meg ilyesmik Ha van benne faszság, azon nem fog segíteni a körítés, mert a többi szöveg ahhoz hasonló, különálló faszság. Ráadásul ez az izé tényleg hosszú, 30+ fejezet, ennél csak a Zsoltárok rosszabbak, ott van 150. Azért még mindig jobb mintaz ígért 1005 zsoltár/ének és 300 példabeszéd (1Kir.4.32).
---------------
1.10-11: "Fiam, ha a bűnösök el akarnak csábítani téged: ne fogadd beszédöket.11Ha azt mondják: jere mi velünk, leselkedjünk vér után, rejtezzünk el az ártatlan ellen ok nélkül"
Tök jól hangzik, igaz Amíg eszedbe nem jut, hogy "bűnösök" = nem keresztények/zsidók/muszlimok. Tehát pl. minden krishnás, meg ateista így naponta hobbiból halomra gyilkolja az embereket. Máris nem olan jó az üzenet, hm? Kontextus, ugye.
1.17: "Mert hiába vetik ki a hálót minden szárnyas állat szemei előtt" - az író megfeledkezett a struccokról.
1.19: "Ilyen az útja minden kapzsi embernek" - az elég merész közvetlen az után valakitől, hogy 10,000 lova, többtonnányi aranya, 2,000 felesége, miegyebe volt.
1.22: "és gyűlölik a balgatagok a tudományt?!" - ismét felhívom a figyelmet a biblikus szóhasználatra. "Tudomány" itt az istenhitet jelenti, NEM a tudományosságot.
2.5: "Akkor megérted az Úrnak félelmét" - én viszont nem kívánok félni. Egészségtelen.
2.7: "Az igazaknak valóságos jót rejteget" - azaz kettős mérce a hívők javára, a többiek hátrányára.
2.16: "Hogy megszabadítson téged a nem hozzád tartozó asszonytól, az idegentől, aki az ő beszédével hizelkedik," - nincs jogod a világnézeti szabadsághoz.
3.5: "Bizodalmad legyen az Úrban teljes elmédből; a magad értelmére pedig ne támaszkodjál." - íme a tudományellenesség.
3.9: "Tiszteld az Urat a te marhádból" - azaz el ne felejts állatáldozatot bemutatni.
3.13: "Boldog ember, aki megnyerte a bölcseséget, és az ember, aki értelmet szerez." - az "értelem" és "bölcsesség" szavakat is kisajátítja a szekta számára.
3.29: "Ne forralj a te felebarátod ellen gonoszt" - csak ne lenne ott az a fene "felebarátod" kitétel!
4.4: "hogy megtartván az én parancsolatimat, élj" - azaz életveszélyesen megfenyeget.
4.14-17: "A hitetleneknek útjára ne menj, ... Mert az istentelenségnek étkét eszik, és az erőszaktételnek borát isszák." - "poisoning the well", eh?
4.24: "Vesd el tőled a száj hamisságát, és az ajkak álnokságát távoztasd el magadtó" - tehát ha valaki nem hisz Mr. Istenben, az szükségszerűen hazudik, be akar csapni, stb.
Tudjátok, olyan ezt a ... irományt olvasni, mint a Koránt.
5.19: "A szerelmes szarvas, és kedves zerge; az ő emlői elégítsenek meg téged minden időben" - uhm... Ez biztos metafora. Ugye? Vagy nem?
6.13-16: "Aki hunyorgat szemeivel ... E ... dolgot gyűlöli az Úr," - kacsintás betiltva.
6.24: "Hogy a gonosz asszonytól téged megőrizzenek, az idegen asszony nyelvének hizelkedésétől" - némi köznapi rasszizmus, fel se vedd.
És ezt így tovább, rasszista, bigott horoszkóp-nyelven. Vegyél egy kínai szerencsesütit inkább.
20.1: "A bor csúfoló, a részegítő ital háborgó, és valaki abba beletéved, nem bölcs!" - én ezzel egyetértek, de a Bibliában szinte mindenki mérték nélkül iszik, talán csak Sámson nem, de ő anélkül is egy erőszakos pszichopata vadállat volt.
29.1: "Aki a feddésekre is nyakas marad, egyszer csak összetörik, gyógyíthatatlanul." - mondjuk ki: a Bibliában nincs jutalmazás. A Bibliában mindenkit vernek. A szektásoknak megígérik, hogy nem verik agyon úket. Feltéve, hogy a szektások agyonvernek mindenki mást. #KeresztényÉrtékek
20.30: "A kékek és a sebek távoztatják el a gonoszt, és a belső részekig ható csapások." - na EZ viszont már olyan, amiért kihívod a rendőrséget.
A
a cucc amúgy elégjól láthatóan több irományból van összetoldozva, lásd:
1.1: "Salamonnak, Dávid fiának, Izráel királyának példabeszédei,"
10.1: "Salamon bölcs mondásai."
25.1: "Még ezek is Salamon példabeszédei, melyeket összeszedegettek Ezékiásnak, a Júda királyának emberei."
30.1: "Agurnak, a Jáké fiának beszédei, prófécia, melyet mondott a férfiú Itielnek, Itielnek és Ukálnak." - tehát még az is hazugság, hogy ez az iromány "Salamon Példabeszédei" lennének. ezek szerint ha egyáltalán azok is többségükben, amit persze semmi nem garantál, egy részük a szövegben bevallottan is nem az övéi. Te nem érzed átverve magadat?
Tőle egy disznók elé vetett gyöngy: 30.24-26: "E négy apró állata van a földnek, amelyek bölcsek, elmések: ... A marmoták nem hatalmas nép, mégis kősziklán csinálják az ő házokat".
31.1: "Lemuel király beszédei, prófécia, melylyel tanította vala őt az anyja." - tehát ez még csak műfajilag sem stimmel, mert ez "prófécia", enm pedig példabeszéd!!! De lássunk tőle is vlamit: 31.14: "Hasonló a kereskedő hajókhoz, nagy messziről behozza az ő eledelét." - Ezt most megaszondta!