Biblia és lábjegyzetek

Biblia és lábjegyzetek

Lábjegyzetes Biblia - Jézus pere és ...

2021. november 19. - agarik

Hogy halála, az talán túlzás. Bár ha Márkra gondolunk, annyira talán mégsem.

Márk:

Jézust odaviszik Pillátushoz, Jézus nem mond semmit, elengedik Barabást, és bár Jézus ellen nincsen vád, Jézust megostoroztatja, majd elküldi kivégezni. A katonák még indulás előtt bíborba öltöztetik, tövisből font koszorút tesznek a fejére, gúnyolják (mondjuk), fejét nádszállal verik, leköpik, és térdet hajtanak előtte.

Visszaöltöztetik a ruháiba, és viszik keresztre feszíteni. A keresztet cirénei Simon viszi. Akiről fontosnaak tartja az író megjegyezni, hogy ennek-annak apja.

A Golgothán mirhás bort kínálnak neki, ami visszautasít. Megfeszítik, ruháit elosztják maguk közt a katonák, a bűn-táblára azt írják "A zsidók királya." Két rablót is melléraknak. Az arrajárók cukkolják, hogy na akkor ha olyan erős, szálljon le a keresztről.

6-9 óra között sötétség, aztán azt mondja, "Elói, Elói! Lamma Sabaktáni?", mire egy ember megitatja ecettel, amitől meghal, a százados megtér. 15.40-41: "Valának pedig asszonyok is, akik távolról nézik vala, akik között vala Mária Magdaléna, és Mária, a kis Jakabnak és Józsénak anyja, és Salomé, ... és sok más asszony, akik vele mentek vala fel Jeruzsálembe."

Arimathiai József kikéri Jézus testét, Pilátus pedig kételkedik benne hogy meghalt-e a jóember, ezért megkérdi - a titokban keresztény századost, akinek tehát komoly oka van hazudni.

Vasárnap Mária Magdaléna, és Mária a Jakab anyja, és Salomé temetési cuccokat vesznek, hétfőn mennek a sírhoz, de annyi eszük nem volt hogy hívjanak valakit elgördíteni a zárókövet, ők maguk meg lusták. De szerencséjükre a sír nyitva, bent jobb oldalon egy fehérbe öltözött fiú ül, és mondja, küldjék a tanítványokat és Pétert Galileába, Jézus ott vár rájuk. A nők meg elszaladnak, és nem szólnak az esetről senkinek, így nem tudni hogy került a leírás az evangéliumba. És itt ér véget Márk evangéliuma.

Márk 2.0

Egy későbbi hamisító hozzáköltötte az eredeti evangéliumhoz a 9-20 sorokat.

JK megjelenik Mária Magdalénának, de a tanítványok nem hiszik el. Megjelenik 2 tanítványnak, de a többi nem hiszi el. Erre megjelenik a 11-nek, és azt mondja,1) aki nem hisz, elkárhozik (megbocsátá és könyörület le van köpve) 2) a keresztények ördögöt fognak űzni (mára teljesen leálltak vele, mert ördögök nincsenek), új nyelveken szólnak (mintha nem lenne gondunk a meglévő nyelvekkel is), Kígyókat vesznek föl (minek szegényeket piszkálni - vagy állatbefogó/gondozóü lesz minden keresztény? Vagy csak néhány, és akkor ez nem jelent semmit?), kézrátétellel gyógyítanak (ez se működik), illetve és ha valami halálost isznak, meg nem árt nékik. Na ebbe mind belehal aki megpróbálja!

Máté

Nos, először is megtudjuk, hogy itt Júdáson hirtelen kitört a lelkiismeret, visszaadta a pénzt, és felakasztotta magát. A pénzen pedig a főpapok megveszik a fazekasnak mezejét. Egyértelmű, hogy egész Jeruzsálemben egyetlen fazekas működött. 27. 8: "Ezért hívják ezt a mezőt vérmezejének mind e mai napig." - akkor ez ott van a Déli Pályaudvar mellett. Biztos a tektonikus mozgások sodorták a helyet magyarországra!

Aztán jön a Barabbás-incidens, de itt nem az a kérdés "Elengedjem-e a zsidók királyát", hanem hogy "Barabbást engedjem-e el, vagy Jézust, akit Krisztusnak hívnak?". A fura, hogy az író láthatóan tudja, hogy a római helytartót még egy esetleges lázadás se vehetett volna rá, hogy egy ártatlan kivégeztessen, ezért kitalálja, hogy Pilátus feleségének nedves-álma volt JK-val, és a nő ezért inkább szabadulna a kísértéstől. A katonák még indulás előtt bíbor palástot adnak az egyébként pucérra vetkőztetett JK-ra, tövisből font koszorút tesznek a fejére, nádszálat adnak a kezébe, és azzal gúnyolják, hogy térdet hajtanak előtte. Majd leköpdösik, és fejbeverik a mock-jogarral.

Visszaöltöztetik a ruháiba, és viszik keresztre feszíteni. A keresztet cirénei Simon viszi. Akiről ez az író nem tartja fontosnak említeni, volt-e fia-borja.

A Golgothán mérgezett ecetet kínálnak neki, ami visszautasít miután megkóstolta. Megfeszítik, ruháit elosztják maguk közt a katonák - Máté pedig kitalálja, hogy ez Ószövetségi jóslat beteljesedése. Természetesen nem az. A bűn-táblára azt írják "Ez Jézus, a zsidók királya." Két latrot is melléraknak. Az arrajárók cukkolják, hogy na akkor ha olyan erős, szálljon le a keresztről. És itt említsük meg ezt a részletet is, hogy "Ha Izráel királya, szálljon le most a keresztről, és majd hiszünk néki." - Jézus tehát NEM kar megváltani. Jézus egy seggfej. Ja, és: "a latrok is ugyanazt hányják vala szemére." Korábban nem szóltak azok semmit, biodíszlet voltak pusztán. Szintén különbség, hogy ez nem tudjuk mikor történik, míg Márknál 3 órakor.

6-9 óra között sötétség, aztán azt kiabálja, "ELI, ELI! LAMA SABAKTÁNI?" (figyeljük meg hogy más a betűzés), mire egy ember megitatja az ecettel (emlékezzünk: ez itt mérgezett), amitől meghal, a százados megtér és vele az össze őr, és nem csak a templom kárpitja hasad ketté, de földrengés is történik, és egy egész zombi-apokalipszis. 27.55.56: "Sok asszony vala pedig ott, akik távolról szemlélődnek vala, akik Galileából követték Jézust, szolgálván néki; / Ezek közt volt Mária Magdaléna, és Mária a Jakab és Józsé anyja, és a Zebedeus fiainak anyja." - itt a különbség, hogy Márknál a nevesítettek nem egyszerűen ott voltak Jeruzsálemben ki tudja honnan, hanem ugyanúgy Galileából jöttek, mint a nevesítettek. Valamint nem azt mondja, hogy Salmoé volt a harmadik nő, hanem hogy "Zebedeus gyerekeinek anyja", ami egyfelől felveti a kérdést miért nem Zebedeus felesége, másfelől azt a kérdést is eredményezi, hogy ugyanarról a karakterről van-e szó.

A test kikérése itt pedig gyanú nélkül zajlik. Kérdés és probléma nélkül csak úgy kiadják. És a sír se csak úgy egy sír, hanem arimethiai József saját magának készíttetett sírhelye. És aa temetésen "Mária Magdaléna és a másik Mária" is ott vannak. Hogy ki "a másik Mária", hát ugye passz, van választék Máriákból. Ott volt ugye Lázár testvére, meg Jézus anyja is

27.62: "Másnap pedig, amely péntek után következik, egybegyűlének a főpapok és a farizeusok Pilátushoz" - miért nem meri leírni hogy SZOMBAT?

003.jpg

És akkor ez még egyszer vád, hogy a zsidó-zsidók megszegik a saját Törvényeiket? Vagy legalábbis a vezetőség, ezért ne bízzatok bennük, bennünk bízzatok?

Amúgy nyilvánvalóan elkéstek az intézkedéssel, a két Mária nem véletlenül állt ott! A másik ami miatt hülyeségnek tetszik holmi feltámadás miatt aggódni HOGY ÉPP MOST VOLT EGY SOR FÖLTÁMADÁS!!!

A sírhoz érve az zárva van, majd jön egy földrengés ami = mennyből leszálló angyal, ami unszolja őket nézzék meg, JK nincs ott - nem nézik meg -, mondják meg a tanítványoknak, Galileában várja őket. És ők lelkesen mennek és ezt ezúttal l is jelentik. Közben a papok lefizetik az őröket hogy mondják azt, elaludtak őrségben. Emlékezzünk, ezek nem Pilátus katonái, hanem templomszolgák. Akik zsidók. Gondolom ennyit a "ne tégy hamis tanúbizonyságot"-ról. 28.15: "És elterjedt ez a hír a zsidók között mind e mai napig." - ami hatalmas marhaság, a Talmud szerin Jézus sosem jutott el Pilátus elé, nem volt keresztrefeszítés, sem temetés. Felakasztották egy fára mint hamis prófétát, és elásták a zsidók maguk.

Nincs megjelenés kettőnek, hanem csak a 11-nek. És senki nem kap szuperképességet. Sőt, mind el sem hiszik hogy JK feltámadt.

Lukács

Pilátusnál végre van egy rendes vádpont: adó-nemfizetésre felbújtás. Amiről vslshogx Pilátus nem vesz tudomást. Ellenben nem áll neki ítélkezni, átküldi Heródeshez! Na ilyen se volt még.

Aztán jön a Barabás-incidens - de mégsem! Pilátus ugyanis egyszerűen szabadonengedi Jézust, majd rátér a fogolyszabadonengedésre. Aztán valahogy a nyakán marad Jézus. Barabbás amúgy Lukács szerint gyilkos volt - nem hiszem hogy ilyet csak úgy elengedne bárki.

Cirénei Simon pedig viszi utána a keresztet. Kínzás nincs. És Jézus megáll beszédet mondani.

A Golgotán Jézusnak senki nem kínál inni. Egy picit később oké, sima ecettel. A katonák. Viccből, azaz nyilván nem volt lehetőség inni. A ruhák elosztása egyébként megvan, a bűntábla felirata pedig ezúttal :"Ez a zsidóknak ama Királya." azaz egy harmadik variáció. Arról továbbá szó nincs, hogy ha lemászik a keresztről, majd jól megtérnek. Illetve a két gonosztevő (se nem rabló, se nem lator) közül az egyik védelmébe veszi Jézust!

És akkor itt van ez: "Vala pedig mintegy hat óra, és sötétség lőn az egész tartományban mind kilenc órakorig. ... És meghomályosodék a nap" - azaz annak ellenére sötét volt, hogy ott volt a Nap! De ebben a változatban kapunk egy napfogyatkozást a tetejébe! Jézus utolsó szavai pedig sehogy nem hasonlítanak a korábbiakra: "Atyám, a te kezeidbe teszem le az én lelkemet."

A százados megtérése pedig...: "Bizony ez ember igaz vala." - ez eléggé semmi. Máté: "Bizony, Istennek Fia vala ez!", Márk: "Bizony, ez az ember Isten Fia vala!" Lukács századosa csak sajnálta hogy egy ártatlan végzett ki, nem látni hogy megtért volna. Ellenben a következő mondatban MINDEN OTTLÉVŐ megtér. Nem csak a százados, nem csak az őrök - MINDENKI.

Aztán József tanácsos, aki ebben a verzióban nem arithmetiai, egy random, hazsnálatlan sírba teszi Jézust miután kikérte. És az összes Jézus-köető nő Galileából megy eme temetésre - de egyik sincs nevesítve. Viszont még eznap megveszik a kencéket.

Majd mind odamennek vasárnap, asír mr nyitva, jól körül is néznek (nincs test), és akkor bemegy hozzájuk két felnőtt férfi, és közlik hogy hát Jézus Galileában van. Szó nincs róla hogy azt akarná bárki, hogy bárki utánamenjen és ott találkozzon vele mint a fenti két evangéliumban.

A nők szólnak a 11-nek, és köztük nevesítve csak Mária Magdaléna, meg Johanna van. A tanítványok persze nem hisznek, de ezúttal Péter elmegy bizonyítékért. Aztán két tanítványnak Alakváltó Gyíkember Jézus jelenik meg, és naná hogy nem ismerik fel.

003_1.jpg

Ráadásul egyszercsak elteleportál JK (vagy láthatatlanná válik).

Még abban az órában (este, vacsoraidő) visszatér ez a kettő Jeruzsálembe, a 11-hez, aholis megjelenik JK, és nekiáll felzabálni mindent. Persze csak miután MIND A TIZENEGY összefogdosta a sebeit.

Aztán elmennek Bethániáig, de csaka  fasznak, mert a tanítványok rögtön visszatérnek Jeruzsálembe. Jézust visznt felviszik a mennyekbe.

003_2.jpg

 

János

Nos, egy nappal korábban vagyunk. Úgy értem Mk, Mt és Lk Jézusa bezabálta a húsvéti bárányt - Jn-é maga a húsvéti bárány, így neki nem jár ilyen!

Újabb különbség, hogy a zsidó-zsidók itt kerek-perec megmondják, hogy az a bajuk, hogy nem végezhetik ki Jézust.

Jézus pedig nagyon is beszél Pilátusnak, atagadja a felhozott vádakat, nevezetesen a zendítést Róma ellen, mondja ő ilyen spirituális guru, és kész.

Valamiért Pilátus ekkor szükségét érzi, hogy mégiscsak elítélje Jézust. Nem értem miért. Mindenestre beindul a Barabbás-gépezet - ám ebben a verzióban az illető nem gyilkos, hanem csak tolvaj.

Érdekes eltérések vannak Jézus ~kínzásában is. először is itt nincs hátracipelés. minden kifejezetten Pilátus előtt és parancsára történik. Ugyanakkor teljesen hiányzik a nádpálca - pofozás van helyette. Nincs vetkőztetés sem, ahogy a köpködés is kimarad. egyértelmű célja az egésznek a nyilvános megszégyenítés és hogy megmutassa, a fickó nem jelent veszélyt senki hatalmára. A nép továbbra is kivégzést követel, mire 19.8: "Mikor pedig ezt a beszédet hallotta Pilátus, még inkább megrémül vala;" - ami azért különös, mert Pilátus eddig nem félt.

És itt nem a rómaiak feszítik meg Jézust - hanem a zsidó-zsidók. És nem viszi senki a keresztet Jézus helyett.

Ezúttal a bűn-tábla felirata egy negyedik verzió: "A NÁZÁRETI JÉZUS, A ZSIDÓK KIRÁLYA." Ráadásul rögtön 3 nyelven. És a főpapok elkezdenek kötözködni ezen is! És Pilátus nem veri be az arcukat! Bónuszként megkapjuk a katonák számát: 4.

És nini, ott áll a keresztnél: "az ő anyja", ami bármi másik evangéliumban Mária lenne, de itt egy névtelen nő. Ott van továbbá "az ő anyjának nőtestvére", és Károli írásjele mmiatt nem tudom hogy ez a nőtestvér Erzsébet (KJ anyja) retkonja, vagy "Mária, a Kleopás felesége". No és ott volt még Mária Magdaléna. Az is érdekes egyébként hol voltak, mert a többi evangéliumban itt messzebb álltak, ezek meg jó közel. Ja, hogy miért állnak itt: Jézus örökbefogadtatja az anyjával a fiúszerelmét.

Aztán pedig JK inni kér. És kap. ecetet. Izsópon. Amiről azt gondoltam "szivacs"-ot jelent, de nem, egyértelműen mese történik itten. IZSÓP

Majd a papok kihívják Pilátus katonáit hogy törjék el a kivégzettek lábait. Nem tudni hogyaan sikerült Jézuson kívül 2 másik embert is kivégezniük, vagy hogy ebből miért nem lett probléma. Azt se tudni ha kivégezni lehetett Jézust, miért nem lehetett eltörni a lábát? És azt sem tudni, hogy ha azért mentek ki hogy eltörjék a lábakat, miért nem tették Jézus esetében, pusztán azon az alapon hogy már ott voltak. Egy jó kalapáccsal csak egy mozdulat végsősoron. Hacsak nem volt leszervezve az egész kutyakomédia.

Armiathiai József itt titokban kéri ki Jézus testét "a zsidók miatt". aminek nincs értelme, hiszen Jézus, és a szektája maga is zsidók voltak.

Nikodémus is megjelent a temetésen.

JK-t egy kertben lévő sírba temetik ebbena  verzióban. Szó nincs sziklafalba vágott sírról.

Aztán megkezdődik a sírba ki-be járkálás, de csakis Mária Magdaléna, Péter és "Ama Másik Tanítvány" szerepel az ügyben. Utóbbi kettő mikor nyugtázzák hogy aa sír üres, lelép. Utána MM lát két anygalt. Akik ugyanaazon az oldalon ülnek.Majd ottterem Alakváltó Gyíkember Jézus, de másodszorra sikerül felismerni.

Este JK megjelenik a Tanítványok között (akik egy helyen laktak, mert a zsidó-zsidók gettósították őket). mindenki jól megnézi a sebeket, de Tamás meg is akarja tapaogatni.

20.30: "Sok más jelt is mívelt ugyan Jézus az ő tanítványai előtt, amelyek nincsenek megírva ebben a könyvben;" - és miért nem?

 

A bejegyzés trackback címe:

https://befogadas.blog.hu/api/trackback/id/tr6316759582

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása