Biblia és lábjegyzetek

Biblia és lábjegyzetek

Lábjegyzetes Biblia - Jézus ver.2.0, Máté 21-26.

2021. november 12. - agarik

Máté Nem Tud Arámiul:

"elkülde Jézus két tanítványt, / És monda nékik: Menjetek ebbe a faluba, amely előttetek van, és legott találtok egy megkötött szamarat és vele együtt az ő vemhét; oldjátok el és hozzátok ide nékem. ... Elhozák a szamarat és annak vemhét, és felső ruháikat rájuk teríték, és ráüle azokra." - namost Jézusnak vagy kurvanagy segges volt, vagy:

001_11.jpg

Mert Máté írója nem tudott arámiul rendesen, így nála KÉT szamarat lopott Jézus.

És utána nem egyszerűen kimegy és visszajön másnap - még első alkalommal nekilát azstalokat borogatni!

Másnap sor kerül a fügefára - ami ezúttal azonnal elszárad.

Eléggé ugyanaz a kplet fut, amíg el nem érünk a Példázat a Szőlősgazdához. Ez is kaphatná azt a címet, de itt nem mindenkit a halálba küld, aztán kiírtja a maradékot. Mielőtt előadja azt a példázatot is!

És itt a farizeusok helyett a sadduceusok "érdeklődnek" a feltámadásról.

Egy fejezetnyi "Kígyók, mérges kígyóknak fajzatai, miképpen kerülitek ki a gyehennának büntetését?" után pedig végre elhagyja a Templomot.

Aztán Márkkal ellentétben Máténál nem 4 elit a Tizenkettőből kérdez, hanem "a tanítványok", és milyen konkrétan: "micsoda jele lesz a te eljövetelednek, és a világ végének?"

"És elküldi az ő angyalait nagy trombitaszóval, és egybegyűjtik az ő választottait a négy szelek felől, az ég egyik végétől a másik végéig." - mert a Föld LAPOS.

Máté istensége mindazonáltal többet tud mint Márk istensége: "24.36: "Arról a napról és óráról pedig senki sem tud, az ég angyalai sem, hanem csak az én Atyám egyedül.".

24.50-51: "Megjő annak a szolgának az ura, ... És ketté vágatja őt" - szeretet, megbocsátás stb.

25.1
Akkor hasonlatos lesz a mennyeknek országa ama tíz szűzhöz, akik elővevén az ő lámpásaikat, kimenének a vőlegény elé.
2
Öt pedig közülök eszes vala, és öt bolond.
3
Akik bolondok valának, mikor lámpásaikat elővevék, nem vivének magukkal olajat;
4
Az eszesek pedig lámpásaikkal együtt olajat vivének az ő edényeikben.
5
Késvén pedig a vőlegény, mindannyian elszunnyadának és aluvának.
6
Éjfélkor pedig kiáltás lőn: Ímhol jő a vőlegény! Jőjjetek elébe!
7
Akkor felkelének mind azok a szűzek, és elkészíték az ő lámpásaikat.
8
A bolondok pedig mondának az eszeseknek: Adjatok nékünk a ti olajotokból, mert a mi lámpásaink kialusznak.
9
Az eszesek pedig felelének, mondván: Netalán nem lenne elegendő nékünk és néktek; menjetek inkább az árúsokhoz, és vegyetek magatoknak.
10
Mikor pedig venni járnak vala, megérkezék a vőlegény; és akik készen valának, bemenének ő vele a menyegzőbe, és bezáraték az ajtó.
11
Később pedig a többi szűzek is megjövének, mondván: Uram! Uram! nyisd meg mi nékünk.
12
Ő pedig felelvén, monda: Bizony mondom néktek, nem ismerlek titeket.

Na most mondd meg, ennek mi értelme volt? 1) oké, miért nem vittek olajat, ha vittek lámpást? Eddig jogos. Azonban tegyük hozzá, hogy ezeknek nyilván voltak szüleik, azaz itt nem egy csapat hülye és egy csapat nem-hülye áll egymás mellett. 2) Azok tényleg ostobák, mert nehogymár 10-nek 5 lámpa ne legyen elég. 3) igazából EGY LÁMPA IS FÖLÖSLEGES, hiszen ott dekkolnak a cél kapujában! 4) Akkor a vőlegény egyszerre több nővel házasodott?!? 5) A vőlegény egy fasz. 6) a nem-buták, hacsak nem az volt a céljuk, hogy megszabaduljanak a konkurencia egy részétől, nem okosak hanem ÖNZŐ PICSÁK.

25.26: "Az ő ura pedig felelvén, monda néki: Gonosz és rest szolga, tudtad, hogy ott is aratok, ahol nem vetettem, és ott is takarok, ahol nem vetettem;" - hol "gonosz" a szolga? Ellenben a gazda (értsd: Mr. Isten) IGENIS GONOSZ!

25.28: "Vegyétek el azért tőle a tálentomot, és adjátok annak, akinek tíz tálentoma van." - és? Nyilván azt is, kamatostul megint vissza fogja venni. És ne feledjük: alapban senki nem kapott semmiféle jutalmat! Tehát igazából a "gonosz szolga" IGAZÁN OKOS VOLT, mert így a szolgák összesen 1 aranyra szert tettek!

25.29: "Mert mindenkinek, akinek van, adatik, és megszaporíttatik; akinek pedig nincsen, attól az is elvétetik, amije van." - szociáldarwinizmus, szegénységellenesség.

25.41: "Akkor szól majd az ő bal keze felől állókhoz is: Távozzatok tőlem, ti átkozottak, az örök tűzre, amely az ördögnek és az ő angyalainak készíttetett." - Mr. Isten spórol? Gonosz, smucig disznó. És komlyan azt várja, hogy majd önként mennek? Nagy hülyék lennének. Ő egyedül van, azok meg sokan!

 25.46: "És ezek elmennek majd az örök gyötrelemre; az igazak pedig az örök életre." - az örök élet gyötrelem. Úgy szoktam illusztrálni: mit fogsz csinálni az első EGYMILLIÓ ÉV UTÁN?

Behánia Máténál inkább tűnik tartománynak, mint Júdea egy városának.

Ahol most nincs alabástromtörés - sima öntés van. Iskariótes pedig nem csak úgy beárulja - elee van még 2 nap az elfogásig, nem úgy mint Márknál. A másik, hogy Júdás jutalmat kér, ami belefér egy világi javak-tematikába.

A Vízöntő Férfi képe viszont jóformán megsemmisíttetett: "Hol akarod, hogy megkészítsük néked ételedre a husvéti bárányt? / Ő pedig monda: Menjetek el a városba ama bizonyos emberhez, és ezt mondjátok néki" - ennek az utasításnak ugyebár így nincs értelme!

"És amikor esznek vala, monda: Bizony mondom néktek, ti közületek egy elárul engem. ... Aki velem együtt mártja kezét a tálba, az árul el engem. ... Megszólalván Júdás is, aki elárulja vala őt, monda: Én vagyok-é az, Mester? Monda néki: Te mondád." - a történetnek megint nincs értelme, mivel megint nem nyúlnak egyszerre a tálba. És mintha Júdás kétszer kérdezné, mintha szándékosan leleplezné önmagát.

A füllecsapdosás az elfogatásnál megvan, de most Jézus nem a farizeusokra morog, hogy miért nem a Templomban fogták el, hanem tanítványát korholja, hogy ugyan már, asszed nem tudok leidézni egy Kibersárkányt?

001_12.jpg

Aztán itt nem csak meg van nevezve a főpap (Kajafás), de 26.60-61: "Utoljára pedig előjövén két hamis tanú, / Monda: Ez azt mondta: Leronthatom az Isten templomát, és három nap alatt felépíthetem azt." - a kérdésem az akart lenni, hogy ezek mitől hamis tanúk, de rá kellett döbbennem, hogy megtréfált az emlékezetem - Márkban, Mátéban, sőt Lukácsban sem mondott ilyet, csakis Jánosban! Tehát ezek tényleg hamis tanúk - hacsak nem akarod mind a négy evangéliumot igaznak mondani, ami attól eltekintve hogy az lehetetlen, felveti azt a problémát, hogy akkor ezek nem voltak hamis tanúk. Se így nem jó neked, se úgy.

26.46: "Monda néki Jézus: Te mondád. Sőt mondom néktek: Mostantól fogva meglátjátok az embernek Fiát ülni az Istennek hatalmas jobbján, és eljőni az égnek felhőiben." - ez a sor megint zavar. Azt akarja mondani, hogy az ottülő főpapok mind látni fogták Jézus Második Eljövetelét? Akkor Jézus vagy hamis próféta, vagy valaki el tud vezetni eme Halhatatlan Zsidókhoz.

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://befogadas.blog.hu/api/trackback/id/tr2016753830

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása