A bibliai írások állítólagos szerzőinek nevei előfordulnak-e saját szövegeiken kívül, ezen gondolkodtatok már? Futtassuk le.
Ezsdrás: csak Ezsdrásban és Nehémiásban, ami eredetileg ugye ugyanaz az irat volt. Nehémiás dettó.
Eszter ugyanebben a cipőben jár.
Ezékiel szintúgy. Maga a név nem fordul elő egyetlen másik iratban sem.
Náhum és Habakuk is az önjelölt delikvensekk özé tartozik.
Tudja valaki Amós neve miért Amos-ként szerepel a tartalomjegyzékben? Mármint a biblia hit hu-n? Mert a nyomtatott változatomban ékezetes.
Ezek után mit árul el, ha valaki neve csak Ezsdrásban szerepel, mondjuk?
Aggeus Könyve mindössze 2 fejezetet tartalmaz. Lássuk mibe tudunk "belekötni".
1.1: "Dárius király második esztendejének hatodik hónapjában, a hónapnak első napján" - ami mikor volt? Tudvalevő ugyanis hogy a Fogság vége Círus első esztendeje. De ha nem tudjuk, mennyi idő telt el az után, ezek a dátumok nemm ondanak túl sokat. Ráadásul ez MELYIK Dárius?
1.1: "... szóla az Úr Aggeus próféta által Zorobábelnek, a Sealtiél fiának, Júda fejedelmének" - elég titokzatos dolog ez a "Júda fejedelm" cím. mintha egyszerre több is lenne belőle.
1.4: "Ideje-é néktek, hogy ti mennyezetes házakban lakozzatok, holott ez a ház romban áll?" -akkor godnolom annyi stimmel, hogy Templom még nincs.
1.14-15: "És felindítá az Úr ... lelkét is, és bemenének és munkálkodának a Seregek Urának, az ő Istenöknek házában. / A hatodik hónapnak huszonnegyedik napján, Dárius királynak második esztendejében." - 23 nap telt el a beszéd és aközött hogy valami történt. Csak megjegyzem.
2.1: "A hetedik hónap huszonnegyedik napján szóla az Úr Aggeus próféta által, mondván:"
2.3: "Ki van még életben köztetek, aki látta ezt a házat az ő első dicsőségében? És milyennek látjátok ti most ezt?" -ez ellentmondás, mert nem szabadna senkinek életben lennie.
2.8: "Enyém az ezüst és enyém az arany, azt mondja a Seregeknek Ura."
2.10: "A kilencedik hónap huszonnegyedikén, Dáriusnak második esztendejében szóla az Úr Aggeus próféta által, mondván:"
12
Ha szentelt húst visz valaki az ő köntösének szárnyában, és illeti annak szárnyával a kenyeret vagy a főzeléket, vagy a bort, vagy az olajat, vagy bármi más eleséget: vajjon szent-e az? És felelének a papok, és mondák: Nem.
13
Aggeus pedig mondá: Ha hulla által fertőzött illeti mindezeket, tisztátalanná lesz-é? És felelének a papok, és mondák: Tisztátalanná!
Szóval ment a szektáskodás, az igazi kérdés azonban: MIÉRT VITT VOLNA VALAKI A ZSEBÉBEN EGY SZELET NYERS HÚST?!?
2.20: "Másodszor is szóla az Úr Aggeusnak a hónap huszonnegyedik napján, mondván:"
2.22-23: Minden gójt holokausztolnk, és Zsidó Világuralom még Aggeus életében. Nemj ött be, tehát Aggeus hamis próféta, kövezzük agyon.
---------------------------
Vagy Nehémiásban? Ezen felül pedig Malalkiás arról is híres, hogy ez nem egy név, hanem leírás, jelentése: "hírnököm" (tehát Mr. Isten kultuszának hírdetője).
Malakiásnak 4 fejezete van.
És bár a köztudat azt hadoválja, hogy Malakiás nem egy név, mégis névként szerepel Nehémiásnál. Tehát újabb tévhitet döntöttünk meg.
2
Szerettelek titeket, azt mondja az Úr, és azt mondjátok: Miben szerettél minket? Avagy nem atyjafia vala-é Ézsau Jákóbnak? azt mondja az Úr: Jákóbot pedig szerettem;
3
Ézsaut ellenben gyűlöltem, és az ő hegyeit pusztává tettem, örökségét pedig pusztai sakálokévá.
Hogy ezzel mit akart mondani.
1.6: "A fiú tiszteli atyját, a szolga is az ő urát" - a rabszolgaság tehát legit.
1.7: "Megfertéztetett kenyeret hoztok oltáromra" - azaz korábban van ez mint Artaxerxes II. Sőt, kifejezetten illik Artaxerxes I. idejére, amikor be volt tiltva az építkezés.
1.13: "a rablottat hozzátok, meg a sántát és betegest; ételáldozatot is hoztok, de hát kedves-é az a ti kezetekből?" - fáj, mikor beüt a valóság, hm?
3.8: "Avagy az ember csalhatja-é az Istent? ti mégis csaltatok engem. És azt mondjátok: Mivel csalunk téged? A tizeddel és az áldozni valóval.
4.4: "Emlékezzetek meg Mózesnek, az én szolgámnak törvényéről, amelyet rendeltem ő általa a Hóreben" - vagy a Sínain. Hegy, hegy.
4.5: "Ímé, én elküldöm néktek Illyést, a prófétát, mielőtt eljön az Úrnak nagy és félelmetes napja." - ezt jegyezzük meg.