A sorrendet a régi jegyzeteim végpontja szerint választottam most, a felölet időszakokról itt a régi jegyzet képe:
Mikeás:
Mikeásnak 7 fejezete van, szóval elmegy.
1.1-2: "Az Úr igéje, amely lőn a moreseti Mikeáshoz, Jótám, Akház és Ezékiásnak, Júda királyainak idejében, amelyet látott Samária és Jeruzsálem felől. ... És az Úr Isten legyen bizonyság ellenetek" - tehát a "zsidókkal" van baja. Akkor a"antiszemita" XD
1.6: "De olyanná teszem Samáriát, mint a mezőben való kőrakás, szőlő-plánták helyévé" - tehát Izráel pusztulása az ürügy.
2.1: "Jaj azoknak, akik hamisságot gondolnak és akik ágyasházukban gonoszságot cselekesznek, és végrehajtják azt, mihelyt megvirrad, mert hatalmuk van hozzá." - tehát a szokásos "meg fogunk ölni mert megöltél minket" hozzáállás.
2.7: "Oh te, ki Jákób házának mondatol! hát türelmetlen-é az Úrnak lelke, avagy ezek-é az ő cselekedetei? Nem javára válnak-é az én cselekedeteim annak, aki igazán jár?" - a szokásos szektás duma, hogy "ja, most rossz, de meg ne próbáljatok kilépni a szektából, különben levágjuk a fejeteket!" Jó kis talibánok ezek.
3.1-2: "És mondám én: Halljátok, kérlek, Jákób fejedelmei és Izráel házának vezérei: ... Ti, kik gyűlölitek a jót és kedvelitek a gonoszt!" - tehát mindenki hibás, csak a (nemlétező) Mr. Isten nem.
4.1-2: "És lészen: az utolsó időben az Úr házának hegye a hegyek fölé helyeztetik, és felülemelkedik az a halmokon, és népek özönlenek reá. / Pogányok is sokan mennek, és mondják: Jertek, menjünk fel az Úr hegyére és a Jákób Istenének házához, hogy megtanítson minket az ő útaira" - a szokásos képzelgás, politikai lózung a szekta világuralmáról. Részletek nulla, megvalósíthatósági tanulmány nulla, realitás nulla.
4.13: "Kelj fel és csépelj, Sionnak leánya! Mert vassá teszem a te szarvaidat, körmeidet pedig acéllá teszem, és széttiporsz sok népeket, és rablott kincseiket az Úrnak áldozom, javaikat pedig az egész föld Urának." - azaz csinálj mindent Te, az érdemeket meg tulaajdonítsd Mr. Istennek, és legfőképpen: hagyd hogy a papok lenyúlják a cuccost.
5.2: "De te, Efratának Bethleheme, bár kicsiny vagy a Júda ezrei között: belőled származik nékem, aki uralkodó az Izráelen; akinek származása eleitől fogva, öröktől fogva van." - Emiatt írhatták Jézus egyik születési helyét Betlehemnek. De ez egy katonai vezetőről beszél, aki visszaszerezné Izráel földjét, katonailag.
7.12: "Azon a napon eljőnek hozzád Assiriából és Égyiptom városaiból; Égyiptomtól a folyamig, tengertől tengerig és hegytől hegyig." - azaz az Ígéret Földje folyótól folyóig, tengertől tengerig terjed. Ez... probléma ha ránézel a térképre. Úgyértem MA probléma, mert a szekta ma is él, és ugyanolyan fejlecsapkodós mint anno.
-----------------------------------
Hóeás már 14 fejezet.
1.1: "Az Úr igéje, amely lőn Hóseáshoz, a Beeri fiához*, Uzziás**, Jótám, Ákház, Ezékiás, Júdabeli királyok idejében, és Jeroboámnak, a Joás fiának, Izráel királyának idejében."
* Mint látható ez nem a király-Hóseás. És ez jó hosszú időszak!
** És már azt is tudjuk, hogy a Krónikák tradíciója írta ezt a szösszenetet.
1.2: "Amikor beszélni kezde az Úr Hóseással, monda az Úr Hóseásnak: Menj, végy magadnak parázna feleséget és parázna gyermekeket; mert paráználkodván paráználkodik e föld, nem követvén az Urat." - ez... Nem fair azzal a családdal. Peroformance keretében, performance előadásként elvenni valakit... Ezek élő emberek, baz'meg!
1.3-4: "Elméne tehát és elvevé Gómert, Diblajim leányát; és az teherbe esék, és fiút szűle néki./ És mondá az Úr néki: Nevezd őt Jezréelnek, mert még egy kis idő, és megbüntetem a Jehu házát a Jezréel vére miatt, és eltörlöm Izráel házának királyságát." - nos, a pozitív oldalon legalább tudjuk, mikor született a gyerek.
1..1: "[És majd az Úr Napján] És összegyűlnek Júda fiai és Izráel fiai együvé, és egy fejedelmet választanak, és feljőnek az országból, mert nagy lesz a Jezréel napja!" - hm, választott uralkodó?
2.1: "Pereljetek anyátokkal, pereljetek (mert nem feleségem ő, és én sem vagyok néki férje)" - hiába no, családi értékek. Elvette a nőt performanceból, gyerekeket gyártott performanceból, és most tovább rombolja az életeket performanceból.
3.1: "És mondá az Úr nékem: Menj el újra, szeress egy asszonyt, akit szeret az ő társa és mégis házasságtörő" - házasságtörés, meg parázna Izráel Népe közt, meg minden - szerintem kövezzük agyon ezt a Hóseást.
4.1: "Halljátok meg az Úrnak beszédét Izráel fiai, mert pere van az Úrnak a földnek lakóival, mert nincs igazság és nincsen szeretet és nincsen Istennek ismerete a földön." - hát először is ki a faszt érdekel Mr. Isten, másodszor a mondat értelme szerint így hangzik: "Halljátok meg az Úrnak beszédét Izráel fiai, mert pere van az Úrnak a földnek lakóival, nincs igazság és nincsen szeretet, mert nincsen Istennek ismerete a földön."
4.2: "Hamisan esküsznek és hazudnak és gyilkolnak és lopnak és paráználkodnak, betörnek és egyik vér a másikat éri." - bizony,m indenki aki nem judeokeresztény, az ilyen! a szomszédod is naponta (NAPONTA!) éget elevenen hamuvá csecsemőket!
6.7: "De ők, mint Ádám, áthágták a szövetséget; ott cselekedtek hűtlenül ellenem." - az Édenkert metafora lenne a legendás Egybesült Országra? (Vagy Egyiptomra. Irányzattól függ.)
7.1: "Amikor gyógyítani akarnám Izráelt, akkor tudódik ki Efraim vétke és Samaria gonoszsága; mert csalárdul cselekesznek, tolvaj tör be, és rabló fosztogat az utcán." - valahogy soha nem az derül ki, hogy katonailag, technológiailag, gazdaságilag gyenge, sőt, az istenimádat miatt életképtelen az ország. Hát nem fura?
10.6: "Azt magát is Assiriába vonszolják ajándékul Járeb királynak" - Álljon meg a menet - KINEK? Azoknak a fordításoknak adok igazat, amik szerint ez egy "becenév", "Bosszúállás Királya", vagy "Ellenség Királya", nem pedig konkrét név.
11.5: "Nem tér vissza Égyiptom földére; hanem Assiria lesz az ő királya, mert nem akarnak megtérni." - az megvan hogy ma már nem létezik Asszíria?
11.12: "Körülvett engem Efraim hazugsággal, az Izráel háza pedig csalárdsággal; de Júda uralkodik még az Istennel és a hűséges Szenttel." - csak hogy tudjuk hol tartunk.
12.2: "Pere van az Úrnak a Júdával is, és megbünteti Jákóbot az ő útai szerint. Cselekedetei szerint fizet meg néki." - no igen. Segíteni? Még mit nem!
12.3: "Anyja méhében sarkon fogta bátyját, és mikor erős volt, küzdött az Istennel." ez új értelmezést ad a történetnek.
14.1: "Meglakol Samaria, mert dacolt az ő Istenével. Fegyver által hullanak el; csecsemőik földhöz veretnek, és terhes asszonyaik ketté vágatnak." - Mr. Isten ennyire szeret téged! Ennyire megbocsátó!
14.4: "Assiria nem segít meg minket; lóra sem ülünk" - csak a precízeknek.
-------------------------------------
Na Ézsaiás durva. 66 fejezet. Akkor sem veszem külön. Pedig a tudósok szerint 3 írójai is volt: 1-39, 40-55, 56-66 részeket más és más írta.
1.1: "Ésaiásnak, Ámós fiának látása, melyet látott Júda és Jeruzsálem felől, Uzziásnak, Jóthámnak, Akháznak és Ezékiásnak, a Júda királyainak napjaiban." - megvan mikor vagyunk. Az elő íróra biztosan.
1.4-5: "Oh gonosz nemzetség, hamissággal megterheltetett nép, gonosz mag, nemtelen fiak! elhagyták az Urat, megútálták az Izráel Szentjét, és elfordultak tőle." - szóval a szokásos szócsépléssel van dolgunk.
1.8: "És úgy maradt a Sion leánya, mint kunyhó a szőlőben, mint kaliba az ugorkaföldön, mint megostromlott város." - ja, ja, ja, város, ország megszemélyesítése, stb. stb.
2.2-4: "Lészen az utolsó időkben, hogy erősen fog állani az Úr házának hegye, hegyeknek felette, és magasabb lészen a halmoknál, és özönleni fognak hozzá minden pogányok;/ És eljönnek sok népek, mondván: Jertek menjünk fel az Úr hegyére, Jákób Istenének házához, hogy megtanítson minket az Ő útaira, és mi járjunk az Ő ösvényein, mert tanítás Sionból jő, és Jeruzsálemből az Úrnak beszéde; / Ki ítéletet tesz a pogányok között, és bíráskodik sok nép felett; és csinálnak fegyvereikből kapákat, és dárdáikból metszőkéseket, és nép népre kardot nem emel, és hadakozást többé nem tanul." - Zsidó Világuralom, mindenki zsidó lesz, te is zsidó leszel - szóval a szokásos végső ígéret mielőtt bevetetik veled a ciánkapszulát hogy felszálljon a lelked az üstökös csóvájában rejtőző ufó-anyahajóra, meg minden.
3.9: "Mert megromlott Jeruzsálem, és Júda elesett, mert nyelvök és cselekedeteik az Úr ellen vannak, hogy az Ő dicsőséges szemeit ingereljék." - ja, ja, ja a szokásos "minden a ti hibátok, miért nem oldottátok meg magatok és ajnároztatok érte engem, Mr. Istent". A szokásos haszontalan, toxikus halandzsa.
3.22: "orrpereceket" - jó érzés tudni hogy ez a nemes hagyomány akkoriban még élt, hát nem?
6.1-2: "Amely esztendőben meghala Uzziás király, látám az Urat ülni magas és felemeltetett székben, és palástja betölté a templomot; / Szeráfok állanak vala felette" - csak hogy hol tartunk. Ja, és mik azok a "szeráf"-ok?
7.1: "És lőn a Júda királyának, Akháznak, az Uzziás fiának, Jóthám fiának napjaiban, eljöve Recin, Sziriának királya, és Remaljának fia, Pékah, Izráelnek királya Jeruzsálem ellen" - időjelző
7.10
És szóla ismét az Úr Akházhoz, mondván:
11
Kérj jelt magadnak az Úrtól, a te Istenedtől, kérj a mélységben vagy fent a magasban!
12
És mikor szóla Akház: Nem kérek s nem kisértem az Urat!*
13
Akkor monda a próféta: Halld meg hát, Dávid háza! hát nem elég embereket bosszantanotok, hogy még az én Istenemet is bosszantjátok?
14
Ezért ád jelt néktek az Úr maga: Ímé, a szűz** fogan méhében, és szül fiat, s nevezi azt Immánuelnek***,
15
Ki vajat és mézet eszik, míg megtanulja a gonoszt megvetni, és a jót választani;
16
Mert mielőtt e gyermek megtanulná megvetni a gonoszt, és a jót választani, elpusztul a föld, melynek két királyától te reszketsz.
17
És hozni fog az Úr reád és népedre és atyád házára oly napokat, milyenek még nem jöttenek, mióta Efraim elszakadott Júdától: Assiria királyát.
18
És lesz ama napon: süvölt az Úr az Égyiptom folyóvize mellett való legyeknek, s Assiria földje méheinek,
19
S mind eljönnek, és letelepszenek a meredek völgyekben és sziklák hasadékaiban, minden töviseken és minden legelőkön.
20
Ama napon leberetválja az Úr a folyón túl bérlett beretvával, Assiria királya által a főt s a lábak szőrét, amely a szakált is leveszi;****
21
És lesz ama napon, hogy kiki egy fejőstehenet tart és két juhot,
* Hogyan lenne kísértés ha ő maga adta parancsba?
** Keresztény félreferdítés. A szó itt valójában - mint azt a tudósok megállapították - "fiatal lány".
*** Jézust pedig soha nem hívták Immánuaelnek.
**** És eme Immánuelnek le kellett volna győznie Asszíriát. Jézus korában ugyebár nem létezett Asszíria már. Ja, és akiről szó van, a lány, az Ézsaiás kortársa. Szóval ez nem jött be. Ézsaiás nemhogy Jézust nem jósolta meg, de tévedett Asszíria katonai legőzésében, tehát hamis próféta, tehát kövezzük meg.
8.2: "És én hív tanúkul választom magamnak Úriást, a papot és Zakariást, Jeberekiás fiát." - csak a nevek miatt
8.13: "A seregek Urát: Őt szenteljétek meg, Őt féljétek, és Őt rettegjétek!" - ezt akkor nem.
9.6: "6Mert egy gyermek születik nékünk, fiú adatik nékünk, és az uralom az ő vállán lészen, és hívják nevét: csodálatosnak, tanácsosnak, erős Istennek, örökkévalóság atyjának, békesség fejedelmének!" - na ezzel a sorral van ám probléma. Már nyelvtanilag sem helyes, mert ahol a fordítás mellékneveket sorol, ott valójában főnevek állnak. Plusz a szöveg igazából múltidőben van, tehát Immánuelről szól, ugyanúgy az asszír st. korabeli fenyegeésekről, nem évezredekkel későbbi dolgokról. Ezt egyébként MINDEN EGYES prófétikus könyvnél megfigyelhetjük: egy akkoriban-aktuális problémára fókuszál, szidja a jónépet mint a bokrot, mindent arra fog hogy nem áldoztak elég vért a vámpír úrnak, befenyíti őket hogy levágja a fejüket ha nem kezdenek el buzgón vért áldozni, majd beígéri a "zsidó" világuralmat. Plusz igen fura lenne, ha Jézust valaha is "erős Isten"-nek nevezték volna.
10.5: "Jaj Assiriának" - "még mindig" itt tartunk, mert erről szól Ézsaiás.
10.8-9: "Mert így szól: Vajjon vezéreim nem mind királyok-é? / Nem úgy megvettem-é Kalnót, mint Kárkemist? És Hamáthot, mint Arphádot? És Samariát, mint Damaskust?" - extrém bezárkózó kultúra, 0 kompromisszum, 0 szövetségkeresés, mindenki ellenség.
11.1: "És származik egy vesszőszál Isai törzsökéből, s gyökereiből egy virágszál nevekedik." - ezt majd papírral is igazolnia kell!
11.6: "És lakozik a farkas a báránynyal, és a párduc a kecskefiúval fekszik" - bestializmus?
11.7: "az oroszlán, mint az ökör, szalmát eszik" - ez nem fog működni.
11.8: "És gyönyörködik a csecsszopó a viperák lyukánál, és a csecstől elválasztott a baziliskus lyuka felett terjengeti kezét:" - baziliszkusz. Az az, amelyikre ránézel, és kővé válasz.
13.1: "Jövendölés Babilonia ellen, amelyet látott Ésaiás, Ámós fia." - szintet léptünk.
13.19: "És olyan lesz Babilon, a királyságok ékessége, a Khaldeusok dicsekvésének dísze, mint ahogyan elpusztítá Isten Sodomát és Gomorát;" - csak hogy tudjuk, babilóniaiak = káldeusok
1
Mert könyörül az Úr Jákóbon, és ismét elválasztja Izráelt, és megnyugotja őket földjükön; és a jövevény hozzájok adja magát, és a Jákób házához csatlakoznak;*
2
És felveszik őket a népek, és elviszik őket lakhelyökre, és Izráel háza bírni fogja őket az Úr földén, szolgák és szolgálók gyanánt; és foglyaik lesznek foglyul vivőik, és uralkodnak nyomorgatóikon.
3
És majd ama napon, amelyen nyugalmat ád néked az Úr fáradságodtól és nyomorúságodtól és ama kemény szolgálattól, amelylyel szolgálnod kellett,**
4
E gúnydalt mondod Babilon királya felett, és szólsz: Miként lőn vége a nyomorgatónak, a szolgaság házának vége lőn!**
5
Eltörte az Úr a gonoszok pálcáját, az uralkodóknak vesszejét.
6
Aki népeket vert dühében szüntelen való veréssel, leigázott népségeket haraggal, kergettetik feltartózhatlanul.
7
Nyugszik, csöndes az egész föld. Ujjongva énekelnek.
8
Még a ciprusok is örvendenek rajtad: a Libánon cédrusai ezt mondják: Mióta te megdőltél, nem jő favágó ellenünk.
9
Alant a sír megindul te miattad megérkezésedkor, miattad felriasztja árnyait, a föld minden hatalmasit, felkölti székeikről a népek minden királyait;
10
Mind megszólalnak, és ezt mondják néked: Erőtlenné lettél te is, miként mi; hozzánk hasonlatos levél!
11
Kevélységed és lantjaid zengése a sírba szállt; fekvő ágyad férgek, és takaró lepled pondrók!
12
Miként estél alá az égről fényes csillag, hajnal fia***!? Levágattál a földre, aki népeken tapostál!
* sok szerencsét hozzá.
** tehát ezek nem vonatkozhat Jézusra, sem a modern Izraelre, se semmi jövőbeni dologra.
*** Másként, így talán felismeritek: "Miként estél alá az égről Lucifer!?" - azaz Lucifer, a közvélekedéssel ellentétben, NEM Mr. Sátán, hanem az akkori babilóniai király.
14.32: "Azt, hogy az Úr veté meg a Sion alapját, és abban bíznak népe szegényei." - Egy újabb szó, amit a szekta igyekezett kisajátítani. "Szegény" biblikus értelemben gyakran, és egyre inkább "szektás"-t jelent. A történelmmi háttér éthető: a szekta tagjai nem épp Babilónia legmegbecsültebb polgárai. Erre viszont idővel rárakódott egy teológia, ami elmezavarral határos téveszméket szült.
15.1: "Jövendölés Moáb ellen." - miért állnánk meg a főellenségnél, he?
17.1: "Jövendölés Damaskus ellen." - persze, rúgjunk bele mindenkibe. Mit számít az.
19.1: "Jövendölés Égyiptom ellen." - csak nem gondoltátok hogy kihagyják?
19.5: "És elfogyatkoznak a tenger vizei, és a folyam kiszárad és elapad." - sok sikert ha a Nílus kiszáradására vársz.
20.1: "Amely esztendőben Asdódba ment a Tartán, Szargon Assiria királya küldvén őt" - ki? Mármint hogy eshet ide még egy asszír király?
21.1: "Amely esztendőben Asdódba ment a Tartán, Szargon Assiria királya küldvén őt" - akkor nem csak Xerxész korbácsoltatta meg a tengert.
22.1: "Jövendölés a látás völgye ellen." - szerintem ezt már senki nem veszi komolyan.
23.1: "Jövendölés Tírus ellen. Jajgassatok Tarsis hajói, mert elpusztíttatott, úgy hogy nincs benne ház és abba bemenet! A Kitteusok földéről jelentetett meg nékik." - tőlem... Btw, majdnem bíertam a kitteusokat új népnek, amíg eszembe nem jutott, hogy kHitteusok.
24.1: "Ímé az Úr megüresíti a földet és elpusztítja azt, és elfordítja színét és elszéleszti lakóit!"
25.1: "Uram, te vagy Istenem, magasztallak, dícsérem nevedet! Mivel csodát cselekvél, örök tanácsaid hűség és igazság."
26.1: "Ama napon ez éneket énekelik Júda földén: Erős városunk van nékünk, szabadítását adta kőfal és bástya gyanánt!"
27.1: "Ama napon meglátogatja az Úr kemény, nagy és erős kardjával Leviatánt, a futó kígyót, Leviatánt, a keringő kígyót, és megöli a sárkányt, mely a tengerben van." - oookééé... Mellesleg ezt átvette a germán mitológia (Odin, Thor, Loki stb.), és lett belőle Midgard-kígyó. Persze a judaizmus is lopta a dolgot, a babilóniai Tiamat-kígyót.
28.1: "Jaj Efraim részegei kevély koronájának és dicsőséges ékessége hervadó virágának, mely a bortól megverettek kövér völgye fején van." - visszatértünk az ellenségek szapulsához. Efraim nem volt már?
29.1: "Jaj Árielnek, Árielnek, a városnak, ahol Dávid lakott!" - Mhm. Persze. Mikor lakott ott? Leginkább semmikor, ugye?
30.1: "Jaj a pártos fiaknak, így szól az Úr, akik tervet visznek véghez nélkülem" - csak a jó öreg eretnekégetés, nincs itt semmi látnivaló - HA LEVESZED A SZEMED RÓLA, MÉSZ MELLÉ A MÁGLYÁRA!
30.6: "Jövendölés dél barma ellen:" - tényleg kifogyott az ötletekből.
30.33 : "Mert készen van a szörnyű tűzhely régen, készen áll az már a királynak is, mélyen és szélesen csinálta azt, máglyájában tűz és fa bőven; az Úr fuvallata gyújtja meg azt, mint kénköves patak." - mint mondtam, elevenen elégetni kivégzési mód kinézett.
31.1: "Jaj nékik, akik Égyiptomba mennek segítségért, lovakra támaszkodnak, és a szekerek sokaságában bíznak, és a nagyon erős lovagokban; és nem néznek Izráelnek Szentjére, és az Urat nem keresik." - azért ne feledjük, a Völgy Népének bejött, mert "vas szekereik valának". Ha meglátja, mára mit találtunk ki, sünt fog szarni.
bűnösek, gonoszak, szomjúhozók - a szokásos rizsa fejezeteken át.
36.1: "És lőn Ezékiás király tizennegyedik esztendejében, feljöve Szanhérib assir király Júdának minden erős városai ellen, és azokat megvevé." - idő kalibrálva.
36.11: "És mondá Eljákim és Sebna és Jóák Rabsakénak: Szólj, kérünk, szolgáidhoz arám nyelven, mert értjük azt, és ne zsidóul szólj hozzánk, e kőfalon levő nép füle hallatára." - itt az egész sztori harmadszorra is.
37.5: "Így menének el Ezékiás király szolgái Ésaiáshoz." Fura ha harmadik személyben beszél valaki magáról - hacsak nem valaki más írta már ezt a részt :D
39.1: "Abban az időben levelet és ajándékot küldött a babilóniai király, Meródák Baladán, Baladán fia, Ezékiás királyhoz" - megint előrébb vagyunk az időben.
41.11: "Ne félj, férgecske Jákób, maroknyi Izráel, én megsegítlek, szól az Úr, a te megváltód, Izráelnek Szentje!" - a tökéletes szektás mondat.
43.11-13: "Én, én vagyok az Úr, és rajtam kivül nincsen szabadító! ... Mostantól fogva is én az leszek, és nincs, aki az én kezemből kimentsen; cselekszem, és ki változtatja azt meg?" - érzitek a problémát ti is, ugye? Ez itt emberrablás, túszejtés, agymosás egyhalomban.
44.28: "Ki Círusnak ezt mondja: Pásztorom! ki véghez viszi minden akaratomat, és ezt mondja Jeruzsálemnek: Megépíttessék! és a templomnak: Alapja vettessék!" - hó, jó elől járunk, ez már a Fogság vége felé van, Círus vmi perzsa király volt, és mint olvashatjuk épp a Templom újáépítéséről van szó, amit a főszövegben még nem lttunk lermboltatni.
45.7: "gonoszt teremtek; én vagyok az Úr, aki mindezt cselekszem!" - El is hiszem.
46.1: "Ledől Bél, elesik Nebó" - Nébó-fáraó egyszer majd lesz.
47.5: "Ülj némán és menj a sötétre, te a Káldeusok leánya, mert nem hívnak többé téged országok úrnőjének!" - visszatértünk Babilon ócsárlásához.
48.: "Halljátok ezt Jákób háza, akik Izráel nevéről neveztettek, és Júda forrásából származának ... Ímé, megtisztítottalak, de nem úgy, mint ezüstöt ... Nincs békesség, így szól az Úr, az istenteleneknek!" - a Biblia dióhéjban.
Így szó az Úr, úgy szól az Úr, hallgassatok az Úrra, yadda-yadda-yadda. Belegondoltatok hogy ennek a nyavajának (6)66 fejezete van?
51.9: "Kelj föl, kelj föl, öltözd fel az erőt, oh Úrnak karja! kelj föl, mint a régi időben, a messze hajdanban! Avagy nem te vagy-é, aki Ráhábot kivágta, és a sárkányt átdöfte?" - újabb mitológiai szörny.
52.1: "Serkenj föl, serkenj föl, öltözd fel erősségedet, Sion, öltözzél fel ékességed ruháiba, Jeruzsálem, szent város, mert nem lép te beléd többé körülmetéletlen, tisztátalan!" - nem lesznek szúnyogok sem? Szinte már megfontolandó. Deee.... Nem. soha nem verném agyon a gyermekem. Bennem nincs meg a #KeresztényKultúra
1
Ki hitt a mi tanításunknak, és az Úr karja kinek jelentetett meg?
2
Felnőtt, mint egy vesszőszál Ő előtte, és mint gyökér a száraz földből, nem volt néki alakja és ékessége, és néztünk reá, de nem vala ábrázata kivánatos!
3
Útált és az emberektől elhagyott volt, fájdalmak férfia és betegség ismerője! mint aki elől orcánkat elrejtjük, útált volt; és nem gondoltunk vele.
4
Pedig betegséginket ő viselte, és fájdalmainkat hordozá, és mi azt hittük, hogy ostoroztatik, verettetik és kínoztatik Istentől!
5
És ő megsebesíttetett bűneinkért, megrontatott a mi vétkeinkért, békességünknek büntetése rajta van, és az ő sebeivel gyógyulánk meg.
6
Mindnyájan, mint juhok eltévelyedtünk, kiki az ő útára tértünk; de az Úr mindnyájunk vétkét ő reá veté.
7
Kínoztatott, pedig alázatos volt, és száját nem nyitotta meg, mint bárány, mely mészárszékre vitetik, és mint juh, mely megnémul az őt nyírők előtt; és száját nem nyitotta meg!
8
A fogságból és ítéletből ragadtatott el, és kortársainál ki gondolt arra, hogy kivágatott az élők földéből, hogy népem bűnéért lőn rajta vereség?!
9
És a gonoszok közt adtak sírt néki, és a gazdagok mellé jutott kínos halál után: pedig nem cselekedett hamisságot, és álnokság sem találtatott szájában.
Azaz a Jézus-asztori alapjai dióhéjban, ahonnan Pál vette az ötletet az egészhez. De itt a kontextusból érthető, hogy nem Jézusról, egyáltalán nem is egyetlen személyről van szó, hanem azokról, akik kitartottak a judaizmus mellett a Fogság alatt, és őket összefoglalóan az országról magáról. Hogy mikor/mikor majd visszajönnek a Babilóniai Fogság végén, azt mondjk majd: "Na ugye!"
60.7: "Kédár minden juhai hozzád gyűlnek, Nebajóth kosai néked szolgálnak" - és mindneki mindenét lenyúlod, és nem cisnálsz semmit, és szar voltál, vagy és maradsz.
65.25: "A farkas és bárány együtt legelnek" - már megint ez a hülyeség.
66.3: "Aki bikát öl, embert üt agyon; aki juhval áldozik, az ebet öl; aki ételáldozattal jő, disznóvért hoz elém; aki tömjént gyújt, bálványt imád!" - He?
66.23: "És lesz, hogy hónapról-hónapra és szombatról-szombatra eljő minden test engem imádni, szól az Úr." - azt a nárcisztikus faszt.
66.24 - "És kimenvén, látni fogják azoknak holttesteit, akik ellenem vétkeztek, mert az ő férgök meg nem hal és tüzök el nem aluszik, és minden test előtt borzadásul lesznek."