Tehát ebből lesz 3 levél.
--------------------------------------------------------------------
2Thessalonika
3 fejezet. A problémát a teológiai ellentmondások jelentik a többi levéllel.
1.7-8: "Néktek pedig, akik szorongattattok, nyugodalommal mivelünk együtt, amikor megjelenik az Úr Jézus az égből az ő hatalmának angyalaival. / Tűznek lángjában, ki bosszút áll azokon, akik nem ismerik az Istent, és akik nem engedelmeskednek a mi Urunk Jézus Krisztus evangyéliomának." - oh, igen, ez szerintem is egy útánzó. Ilyen nyíltan hagyományosan tolni a #ZsidókÁltalElkövettHolokauszt-ot Pálra nem volt jellemző.
2.2-4: "Hogy ne tántoríttassatok el egyhamar a ti értelmetektől, se ne háboríttassatok meg, se lélek által, se beszéd által, se nékünk tulajdonított levél által, mintha itt volna már a Krisztusnak ama napja. / Ne csaljon meg titeket senki semmiképpen. Mert nem jön az el addig, mígnem bekövetkezik elébb a szakadás, és megjelenik a bűn embere, a veszedelemnek fia, / Aki ellene veti és fölébe emeli magát mindannak, ami Istennek vagy istentiszteletre méltónak mondatik, annyira, hogy maga ül be mint Isten az Isten templomába, Isten gyanánt mutogatván magát." 2.16: "Maga pedig a mi Urunk Jézus Krisztus, és az Isten a mi Atyánk" - Van egy vad ötletem: mi van ha a "bűn embere" az Isten-Jézus, a szakadás pedig annak értelmezése hogy JK ember-e, vagy maga Mr. Isten? Mi van, ha "az antikrisztus" maga krisztus? János evnagéliumának Jézusa.
3.6: "A mi Urunk Jézus Krisztus nevében pedig, rendeljük néktek, atyámfiai, hogy vonjátok el magatokat minden atyafitól, aki rendetlenül él, és nem ama utasítás szerint, amelyet mi tőlünk kapott." - aggasztó tendencia, ám és tipikusan ószövetségi judaista mentalitás.
--------------------------------------------------------------------
Kolossébeliekhez
4 fejezet.
1.: "Hálákat adván az Atyának, ... Aki megszabadított minket a sötétség hatalmából, és általvitt az Ő szerelmes Fiának országába; ... És Ő a feje a testnek, az egyháznak: aki a kezdet, elsőszülött a halottak közül"
2.8: "Meglássátok, hogy senki ne legyen, aki bennetek zsákmányt vet a bölcselkedés és üres csalás által, mely emberek rendelése szerint, a világ elemi tanításai szerint, és nem a Krisztus szerint való:" - szektás elszigetelődés gondolati szinten.
a 2. fejezet második felében arról magyaráz, hogy mindent lehet enni, nincsenek rituálisan tisztátalan dolgok, mert az úgyis az "anyagi világ" része, így kit érdekel. 3.2: "Az odafelvalókkal törődjetek, nem a földiekkel."
A rabszolgakereskedelem pedig legit.
4.10-11: "Köszönt titeket ... És Jézus, kit Justusnak is hívnak, kik a zsidók közül valók: csak ezek azok a munkatársaim az Isten országában, akik nékem vígasztalásomra voltak." - ez egy MÁSIK Jézus.
--------------------------------------------------------------------
Efézusbeliekhez
Hogy mire kell oda az az ékezet... 6 fejezet.
4.9: "Az pedig, hogy fölment, mit jelentene mást, mint hogy előbb le is szállott a föld alsóbb részeire?" - hát pl. hogy az alapszintnél feljebb ment. Micsoda kérdés ez (elfogultságot tükröző).
4.14: "Hogy többé ne legyünk gyermekek, kiket ide s tova hány a hab és hajt a tanításnak akármi szele" - ???
5.22-23: "Ti asszonyok a ti saját férjeteknek engedelmesek legyetek, mint az Úrnak. / Mert a férj feje a feleségének, mint a Krisztus is feje az egyháznak, és ugyanő megtartója a testnek." - Pálnál ez után mindig hozzátette, hogy a férj is felelős a feleségéért, valahol érződött egyfajta egyenjogúság. Ez itt viszont szimplán szexista.
A 6.5 viszont konzekvens: a rabszolgakereskedelem legit.
Háborúzunk / Mi vagyunk a békesség.